Dieet op kantoor?

Dieet op kantoor of werk?

Als je een drukke baan hebt maar toch wil afvallen, kan dat heel lastig zijn! Maar een dieet is ook prima op je werk aan te houden. In dit artikel een aantal tips om ook op kantoor je aan je dieet te houden.

Ontbijt

Sla het ontbijt nooit over. Dat is niet alleen belangrijk wanneer je een dieet volgt, maar eigenlijk geldt dat altijd en iedereen. Het ontbijt is belangrijk. Aan het begin van de dag moet je veel energie binnen krijgen.

Thuis kan je daar al het belangrijke werk voor doen. Zorg dat je uitgebreid ontbijt. Er is genoeg om uit te kiezen: ei met zalm, kwark met fruit, noten en zaden. Zorg in elk geval dat je er een vol gevoel van krijgt. Op die manier kan je er weer een tijdje tegenaan.

Lunch

Op kantoor is er één maaltijd waar je niet aan ontkomt: de lunch. Maar als je er even over nadenkt, is een gezonde lunch helemaal niet zo ingewikkeld. Als je hem thuis voorbereid en meeneemt naar kantoor, kan je bijvoorbeeld een groene smoothie als lunch nemen. Houd als snack een zak ongezouten noten en zaden bij de hand. Fruit doet het natuurlijk ook goed en is makkelijk op het werk. Heb je grote trek voor de lunch? Ga dan aan voor kwark met fruit en noten of zaden. Veel mensen lunchen op die manier. Niemand zal zich afvragen welk dieet je aan het volgen bent.

Avondeten

Voor het avondeten heb je het weer helemaal zelf in de hand. Uit eten gaan met collega’s kan een opgave zijn. Maar ga dat niet uit de weg. Laat jezelf ook af en toe een gaan. Maar heb je wel de keuze, dan hebben we hier heel goede richtlijnen gevonden voor een koolhydraatarm dieet, inclusief vele heerlijke recepten. Aanrader!

 

Tags: